vrijdag 19 juli 2013

Merels - een update

Er is één jonge merel in het nest in mijn Clematis. Ik dacht dat het nest verlaten was, maar gisteren was er wel heel veel activiteit van het merelpaar. Ze vlogen af en aan met eten in hun snavel. En iedere keer als ze tussen de bladeren van de Clematis verdwenen, hoorde ik een zacht gepiep. Ik ben voorzichtig gaan kijken en zag de typische geelgerande brede snavel van een jong mereltje. Er waren meer eieren in het nest toen ik een tijd geleden keek. Die jongen hebben het kennelijk niet gehaald. Maar goed, er is er in ieder geval één.

Het jonge vogeltje groeit als een razende. Woensdag was het enige wat ik zag een brede snavel. Vanmorgen leek hij al een stuk meer op een gewone merel. Het is echt verrassend en spannend om dit van zo dichtbij mee te maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...