woensdag 17 april 2013

De laatste wintergroente

De voorraad die ik kocht in de Noordoostpolder is op. Ik kookte de laatste bietjes en maakte er twee salades mee. De een was de River Cottage linzensalade en de ander een combinatie van geraspte bietjes, rucola en mizuna uit de vensterbank en blokjes feta.

Nu is er geen 'wintervoorraad' meer. Ik heb ontdekt dat ik in mijn schuurtje, zo lang het niet al te warm is, een behoorlijke voorraad bewaargroente kan opslaan. Ik had de groenten nu in stevige kartonnen groentedozen en afgedekt met theedoeken. Misschien kan ik dat volgend jaar beter doen. Misschien kan ik experimenteren met inkuilen of zoiets.

Ik denk dat ik deze winter opnieuw een grote hoeveelheid groenten ineens zal kopen. Of ik weer naar de  Noordoostpolder zal gaan, weet ik nog niet. Er is ongetwijfeld een biologische boer dichter in de buurt. Met een beetje geluk hoef ik geen pastinaken of peterseliewortel te kopen. Die staan dit jaar in mijn tuin.... hopelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plannen voor 2024

Het hoeft natuurlijk niet ... plannen voor een nieuw jaar, maar  Ik zou ook op mijn verjaardag plannen kunnen maken of op een willekeurig an...